lunes, 21 de diciembre de 2009

Els debats de classe


Durant aquests dies a classe de Comunicació oral, escrita i digital hem estat realitzant per grups uns debats i els temes han sigut els següents:
- Integració dels infants discapacitats a les aules ordinàries.
- Educació obligatòria fins els 18 anys
- La religió a les escoles
- Els infants de diferents edats han de compartir una mateixa aula?
- Uniformes, si o no?
- Pla escola web 2.0
- Calendari escolar (setmana de vacances al febrer i començar una setmana abans al setembre)

Desprès cada grup entregarà una valoració de tots els debats, per poder fer la valoració s'ha de tenir en compte primer els aspectes discursius: si han estructurat bé els arguments, s'han ajustat al tema, repetició d'idees, exposició de contraarguments, utilització d'altres d'exemples, cites o altres proves documentals, etc.

També s'ha de tenir en compte els aspectes d'oratòria, si han utilitzat el registre adequat, s'han expressat de forma concisa i clara, l'ús de una bona correcció lingüística, coherència, ....

I per últim es valora també els aspectes organitzatius com poden ser fer una bona planificació del debat ( si es encertat, ben preparat, original, ...), si han tingut autocontrol (els nervis, respectar els torns de paraula, ...) , etc.

Personalment m'han agrada't tots els debats, tots han exposat bons arguments per defensar la seva postura, a més a més han sigut temes d'actualitat i referents amb l'educació. Encara que sempre es pot millorar, ha sigut la nostra primera vegada en fer un debat per quasi tots, i crec que ha sigut una experiència molt positiva.

0 comentarios:

Publicar un comentario

 
Copyright 2009 Diari d'una mestra. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree