lunes, 23 de noviembre de 2009

Debat sobre la incorporació dels nens discapacitats a l'aula

Per l'assignatura de Comunicació oral, escrita i digital hem realitzat un debat sobre la inclusió dels infants discapacitats a l'aula ordinària. Davant d'aquest fet hi ha dos postures clares, els que estan a favor i els que no estan d'acord per tant estan en contra.

Dels dos bàndols que hi ha al debat, cadascú expressa els arguments per defensar la seva postura. Jo defenso el bàndol que està a favor. Defensem que les escoles han d'acollir a tots els nens independentment de les condicions físiques, intel·lectuals, socials, emocionals, lingüístiques o qualsevol altre que tinguin els infants. Perquè tots els infants tenen dret a poder rebre una educació, sense cap discriminació.

Existeixen molts avantatges, ja que l'experiència de poder viure la diferència a l'escola, aporta un gran enriquiment humà que no s'aconsegueix en altres circumstàncies. Això fa que els alumnes discapacitats tinguin un desenvolupament més integral. Però no només aporta un enriquiment els alumnes, sinó els professors enriqueixen les seves habilitats pedagògiques, gràcies a la reflexió que han de fer sobre la utilització de les tècniques que han de poder utilitzar amb els alumnes amb educació especial, i haver d'aplicar-les també per a la resta d'alumnes.

Per tant podem dir que tothom aprèn conjuntament. També saber que tothom pot fer i sentir coses que poden tenir un valor positiu pels altres, és a dir, aprendre que tothom té les seves potencialitats i habilitats.


0 comentarios:

Publicar un comentario

 
Copyright 2009 Diari d'una mestra. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree